Trots att handeln över annonsbörser ökar kraftigt har utbudet inom B2B-segmentet hittills varit litet. Nu ansluter sig AdProfit till Sellbranch tekniska lösning för att skapa Nordens största annonsbörs där B2B- och finansannonsörer i realtid kan planera sina medieköp för att nå beslutsfattare och höginkomsttagare i ett trettiotal ledande affärskanaler.

AdProfit är Nordens ledande annonsförmedlare inom B2B och finans och representerar bland annat kanaler som Allabolag.se och Placera.nu. I samarbete med Sellbranch gör AdProfit nu sina kanaler tillgängliga för handel över annonsbörser.

– Vi ser en ökad efterfrågan för att handla våra publicisters annonsutrymme via annonsbörser och vi har en tid utvärderat hur vi ska angripa dessa möjligheter. Sellbranch blev en naturlig partner för oss då vi inte bara behöver teknologi utan en partner som kan vara med och driva B2B-marknaden för att lyckas, säger Gustav Aspegren, vd på AdProfit.

Sellbranch kommer att tillhandahålla SSP-teknologi och ett seniort team med experter för att på bästa sätt kunna hjälpa annonsörer och byråer att genomföra köpen.

– Det känns spännande att skapa ett skräddarsytt erbjudande för B2B-segmentet som maximerar effekten för både publicister och annonsörer, säger Fredrik Sellgren, vd på Sellbranch.

Samarbetet innebär att annonsörer får möjlighet att köpa annonsutrymme i realtid på kanaler som når 1 000 000 kapitalstarka besökare där över 50 procent är beslutsfattare.

 

Presskontakt

Gustav Aspegren
VD AdProfit
M: +46 729 63 64 88, E: gustav.aspegren@adprofit.se

Fredrik Sellgren
VD/Grundare Sellbranch
M: +46 708 63 63 63, E: fredrik.sellgren@sellbranch.com

 

Om Sellbranch

Sellbranch är ett svenskt företag grundat av Fredrik Sellgren och Ola Ahlvarsson. Sellbranch hjälper internationella siter som Yahoo och Spilgames och lokala siter som Spray, Passagen och Happy Pancake att maximera sin annonsförsäljning i Norden genom premiumförsäljning, kampanjhantering och tekniska annonslösningar. Sellbranch erbjuder bland annat Real Time Bidding (RTB) genom Improve Digitals SSP-teknologi. RTB och automatiserad annonsförsäljning är ett snabbväxande områden där Sellbranch är ett av de ledande och drivande företagen i Sverige. Läs mer på www.sellbranch.com